Om Årstaskolan

Årstaskolan är en kommunal grundskola för årskurs F-5, i stadsdelen Årsta, nordöstra Uppsala. Skolan har cirka 430 elever och 60 personal.

I anslutning till skolan ligger flera parker och grönområden och skolan har fått en ny upprustad skolgård som är utformad för att inbjuda till rörelse, kreativitet och lek.

På Årstaskolan har vi välutbildad och engagerad personal som prioriterar att våra elever får kvalitetsmässiga kunskaper och att de får utvecklas utifrån sina egna förutsättningar.

Vår verksamhet är uppdelad i tre olika arbetslag: Fritids, F-3, och 4-5. Under skoldagen arbetar fritidspersonalen i klasserna, för att sedan finnas i fritidshemmets verksamhet under eftermiddagarna. På detta sätt följer de elevernas hela dag, vilket gynnar elevernas känsla av trygghet.

Årstaskolan är sedan 2017 hälsocertifierad. Vi arbetar hälsofrämjande under hela skoldagen och strävar efter att ha minst ett rörelsepass under dagen. Årstaskolan har hälsoråd och elevråd där eleverna har möjlighet att påverka och vara delaktiga för att skapa en lustfylld, trygg och trivsam skolgång.

Vi är stolta över vår verksamhet och känner glädje av att få arbeta tillsammans, barn och vuxna.

Uppdaterad:

Andra sidor under: Om Årstaskolan